16 Mart 2012 Cuma

Tiyatro Aşkım...;)

Tiyatro; CANDIR, HAYATTIR.. Ben de küçük yaştan bu yana sürekli tiyatroya giden tiyatro aşığı bir insanım. Ve herkese şiddetle tiyatroya gitmelerini tavsiye ediyorum;)
                           

Bu alışkanlık küçüklüğümde ailemin bana kazandırmış olduğu bir kültür. Evet, tiyatro gerçek bir kültür...Her ne kadar eskisi kadar tiyatrolara talep azalmışsa da yeni nesillere kazandırılması gereken çok önemli bir sanat. 


                            
O tiyatro perdesi, o canlı performanslar beni çocukluğumdan beri hep etkilemiştir. Annem babam günler öncesinden bilet alıp götürürlerdi beni oyunlara, sadece çocuk oyunları değil, yetişkin oyunlarına da koşa koşa giderdim.;) O ünlü sanatçıları canlı canlı izlemek, o muhteşem performanslarıyla oyunun büyüsüne kapılmak beni heyecanlandırırdı. Sonra bir kez daha, bir kez daha derken, şuan hala ayda bir kere bile olsa tiyatroya giderim mutlaka... 


En son Levent Kırca'nın yeni oyunu Azınlık'a gittim. Usta sanatçıdır Levent Kırca...! Olacak O Kadar programındaki skeçlerinden hatırlarsınız...Memleketin İçinde bulunduğu durumları ti ye alarak anlatan aynı zamanda mesajlarıyla düşündüren yegane sanatçıdır. Hem gülerek hem düşünerek çıktım oyundan.Çok etkilendim.Memleket ne halde, kimlerin elinde die kara kara düşündüm, sordum sorguladım... 

Mutlaka oyunu izleyin, ve DÜŞÜNÜN!
Koyun sürüsü değil, düşünen bir toplum olalım!;)
Şehir tiyatrolarını çok sık takip ederim. Hatta, 25 martta Kadıköy Haldun Taner'de Dullar oyununa gideceğim. Özel tiyatroların bilet fiyatları oldum olası pahalıdır. AMA şehir tiyatrolarının o muhteşem oyunlarını o ucuz fiyatlara kaçırmayın bence...7 lira öğrenci, 9 lira tam bilet..Nelere verilmiyo ki bu paralar...
                                

Benim gördüğüm ve Sizlere tavsiye edebileceğim şehir tiyatrolarından bazıları...Lüküs Hayat, İstanbul Hatırası, Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz, Gönlümdeki Osman Hamdi Bey, Düşüş, Maskeliler, Binali ile Temir, İntiharın Genel Provası, Yüzleşme...

Tarihlerini ve nerede oynadıklarını http://www.ibb.gov.tr/ adresinden bulabilirsiniz..

TİYATROLARIN KAPANMASINA, GÜZELİM OYUNLARIN VE OYUNCULUKLARIN BİTMESİNE, ENGELLENMESİNE İZİN VERMEYELİM...

DUYARLI BİR TOPLUM OLALIM...

TİYATROLAR ÖLMESİN... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder