15 Mart 2012 Perşembe

MARKALAR...;)


Yapılan araştırmalara göre, insanların marka alımlarında %80 duygularıyla hareket ettikleri,  %20 ise mantıkları doğrultusunda seçim yaptıkları tespit edilmiş...;)
   
                                   
           

Peki, Siz hangi yüzdelik dilimin içindesiniz, bir düşünün bakalım;)


Marka takılar, saatler, kıyafetler, ayakkabılar, çantalar, gözlükler, parfümler...
Hayatımızda markaların ne kadar yeri var?
 Alışverişe çıktığınız da aynı olan 2 ayakkabıdan, eliniz marka olanına mı gider? ;)
Ya da mutlaka şu mağazaya uğramalıyım diyip ilk girdiğiniz dükkan orası mıdır?
Peki, Nedir markalara olan bu merakımız? Marka sizin için ne ifade etmekte?;)
                                                      
Marka KALİTE MİDİR?
Her marka GÜVENİLİR MİDİR?
Pahalı markalar iyi, ucuz markalar kötü müdür?
Markalar belli bir statü sembolü olarak mı görülmekte? ;)

 İnsanlar seçtikleri markalara göre mi değerlendirilmekte? ;)



Çevrenizden geri kalmamak adına benim de Marka bir şeyim olsun die mi marka alırsınız, yoksa mantıksal olarak gerçekten bir açıklaması var mıdır?

Bence markaların hayatımızda çoook ama çook fazla yeri var;)Ben de marka tutkunlarından biriyim, marka giyinmesini çok severim. Sevmekten öte giydiğim ya da kullandığım markanın içinde kendimi rahat, güvende ve iyi hissederim;) Defosu da olsa yırtılsa da hatalı ürün de olsa benim için marka vazgeçilmezdir...Bir tutkudur alışkanlıktır...

Markaların kalitesiyle insanlara verdiği güven tartışılmaz;)Tabi tüm markalar için geçerli değil bu.
Onlarca para verip aldığımız marka ürünlerin aslında maliyetlerinin ne kadar düşük olduğunu biliyor musunuz? Aslında biz sadece markayı satın alıyoruz, ürünü değil...
Çok kaliteli, kumaşıyla tasarımıyla, stiliyle, dikimiyle farklı olup uygun fiyata aldığımız o kadar çok bilinmeyen marka var ki..!
Nike'ın tshirtlerini yapan bir firmada çalışan tekstilci arkadaşımın şu sözlerini unutamam.. Biz 5 liraya mal ediyoruz, onlar amblem koyup 100 liraya satıyorlar..Yine de vazgeçemiyoruz işte onlarca para harcayıp aldığımız markalardan..;) Marka takıntımız var en nihayetinde...:))
Bazen ufacık bir amblem bile ürünü satın almamız için yetebiliyor Resimdeki uzun kollu lacoste tshirtün o kadar çok benzeri var ki piyasada ama işte ah o amblem;)

                                     

Bence markalar kesinlikle şıklık, rahatlık, özgüven, ayrıcalık ve güç sembolü...;)
Hele hele sizin stilinizi ve tarzınıza yaratan markalar olduğunu düşünürsek..;)



Fakat bu durum, araştırmalara göre tamamen psikolojik...Örneğin; Fırına gidim de bi ekmek alım der gibi Bir kazağa ihtiyacım var Zara'ya gidim de bir kazak alim demeyiz:)))Ordaki kazakları takip eder ve beğendiklerimizi alırız hepsi bu:)) Arada istisnalar çıkabilir, bu kuralı bozmaz;)

Şimdi sizlere soruyorum;
Bu olayın tamamen psikolojik bir durum olduğunu göz önünde bulundurarak SİZ DE KENDİNİZE MARKA TUTKUNUYUM diyebilir misiniz, ve hangi gruba dahilsiniz? ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder